Mexiko city!

Ja då var vi klara i Mexiko city, kan inte fatta att jag varit här i 4,5 veckor..Sista showen är precis klar och i morgon väntar en 8 timmar lång bussresa till Guadalajara, kanske inte något jag ser fram mot men det ska ändå bli kul med en förändring. Nog för att det fortfarande är massor jag skulle vilja gjort här så är jag ändå nöjd. Jag har hunnit med rätt mycket ändå. Jag har bilder och minnen för livet från mexiko city och förhoppningsvis kommer jag tillbaka hit en dag och kan göra det jag inte hunnit med. En summering av vad jag hunnit med:
*Pyramiderna
*Basilika de gudalupe
*Sightsingtour runt hela mexiko.
*Sett det historiska delen av staden med alla gamla byggnader och kyrkor,
*Six flags nöjefält
*Museo nacional de antropologia, (det var super stort och massor att se och vi han bara med en liten del. Det visar ju hela mexikos historia men vi han se bla mayaindianerna, då tänkte jag på dig richard...
*Zoologico de chapultepec (massor av djur var det!)
*Frida Kahlos hus som i dag är ett museum, hon var en känd konstnär från Mexiko. (Då tänkte jag på dig Micke eftersom du också är konstnär) Här är lite bilder från museet.

 
tyvärr fick man inte ta bilder inomhus så dessa kanske inte säger så mycket. mer än att huset kallas la casa azul (de blåa huset) Det var ett litet men mysigt museum. Påminde om Anne Franks hus i Amsterdam tycker jag.)

* Black market och vanlig shopping samt bio.
* Många trevligaresturan besök.  gårdagens middag på den brasilanska resturangen var jätte god! Tänkte bara på pappa och pontus då det serverade massor av nygrillat kött direkt på tallriken. Det var allt slags kött och som ni kanske kommer i håg från brasilien så var stekarna riktigt goda där. Till det dracks det Caipirinha.

Som sagt jag har ändå hunnit med en hel del. Jag tänker mycket på er där hemma och blir jätte glad för era kommentarer och när jag får prata med er! De stunderna lever jag på!

tack från mexiko city!

Kommentarer :

#1: Mamma

Ja ni hinner verkligen med mycket trots att ni jobbar så mycket. Minnena för livet byggs hela tiden på :)

Ja pappa och Pontus kommer nog allt ihåg biffarna och vi blir rätt avis men som tur är har vi ju en egen stjärnkock som slår det mesta i längden :) Vi åt jättegoda grillade grönsaker med fläskfilé igår.

Mest minns vi Brasilien när pappa grillar räkspett :) Nu kan vi dessutom äntligen njuta av egen gurka och tomater. Det är härligt!!

Alltid kul när vi lyckas få en lien pratstund:)

Kramar från din familj!!



skriven
#2: Mamma igen

Tänkte på att när du radat upp allt du hunnit med i Mexico City (det är ju trots allt en hel del) detta får du ta och analysera med Tatiana nästa gång du träffar henne.:)

Kram från mamma igen!

skriven

Kommentera inlägget här :