Hemma från huvudstaden ny opererad!

Ja då var jag hemma från Stockholm med ett ny opererat knä. Operationen gick bra, allt gick väldigt fort. Kom in på salen och fick nålen i handen och redan medan jag väntade på doktorn han jag somna..Gjordet ont att få bedövningen men sedan var det bara 2 andetag och jag sov som en stock igen. Vaknade sedan på salen lite slumrig, fick då kaffe och macka men han knapppt äta klart förrens det var dags att klä på sig, prata lite med doktorn sedan var det bara att gå iväg. Var inga problem att gå och jag mådde bra så jag mötte upp med Lisette och fick i mig lite lunch, jätte mysigt! Älskar verkligen stockholm! Så jag stannade sedan kvar 2 timmar för att strosa lite i det fina vädret och shoppa lite mer (ja hade ju redan shoppat lite på barkaby outlet dagen innan med klara...) Tur man inte åker till stockholm varje dag..=)

Resultat:
ledbanden var skadad som han trodde och det görs väl inget emot. Menisken däremot var bra så det var toppen. Han fick även böja till benet när jag sov så rörligheten ska komma tillbaka nu. Men däremot visade det sig att korsbandet även är skadat som han inte trodde innan. Det är 50/50 % så frågan är om det ska åtgärdas eller ej. I så fall är det en till operation och för att komma tillbaka från den räknar man 6-8 månader till skillnad från ca 4-6 veckor om inget mer görs...Han skulle rådgöra med en annan doktor och återkommer med information i morgon. Jag ska sova nu och inte tänka mer på det och ta ställning till allt när jag säkert vet..

Så båda bra och dåliga nyheter...

Kommentera inlägget här :