Har aldrig varit så skoj att åka skridskor...

Ja det var verkligen längesedan jag kände sådant sug till att vara på isen. Det känns inte som ett jobb eller uppoffring när vi åker i väg till ishallen för att träna utan det är med glädje. Trots att vi har semester och skulle kunna göra massa annat vill jag på isen, för vi hinner ju även annat. Det är ju så himla varmt och fuktigt att några timmar i solen/dag är tillräckligt.
Lite bilder från stranden:


Första dagen var vi på stranden i Ft. Myers, där var det långgrunt och lugnt.



Andra dagen var vi på Bonita beach och där var det vågor!

Fast det var över 5 månader sedan vi var på isen tillsammans går det riktigt bra. Det kändes jättte bra på en gång. Klart lite ovant var det men det kom direkt vi började. Mina 2 veckor på is hemma i sverige hjälpte verkligen då mina fötter är vana och jag själv känner mig vän med isen så det har börjat precis som vi önskat. Matvety har blivit så mycket större och starkare + att jag är i väldigt bra form och fått bättre kontoll på min kropp så allt känns så lätt. Hoppas vi kan fortsätta såhär och att mitt knä håller, då kommer vi komma långt detta år! Vi kan inte göra mer än att kämpa på och ta en dag i taget och självklart ha kul, då ska det gå bra. Tony är nu på plats och vi jobbade med honom 1,5 h på golvet i kväll och det kändes bra. Bara att vara beredd på en öm kropp efter alla dessa lyft..Men framgång kommer ju med blod, svett och tårar säger man så jag är redo för det!

Kommentera inlägget här :