Lugn dag!

I dag var det en lugn och skön dag. Vi har bara en show så bussen till principal ice gick inte förrän 15.15 så hade förmiddagen ledig. Jag tog ledigt i från gymmet i dag och gick ut på en promenad i stället. Det var strålande väder med sol och lagomt kallt så var super skönt. Vi har så många shower här i Seoul 12 + 12 så är rätt aktiva om man säger så så skönt med en lite lugnare dag mitt i allt.
 
Jag tog subway till ett känt Buddhist temple och strosade runt lite där. Ville gå till ett annat distrikt med men hade inte så mycket tid så vågade inte chansa. Lite svårt att hitta när man inte har internet och min karta var inte den bästa i scala. De flesta skyltar och info är på koreanska så lite små krångligt om man inte i förväg har koll på vart man ska vilket jag inte hade i dag. Men vi har bara en show på fredag med så får se om jag tar en tripp till då. Brukar alltid se det mesta i varje stad men vart inte riktigt så här i Seoul då vi missade de lediga dagarna innan vi började jobba och sedan har vi så många shower att det är lite fritid. Men vi hade en kanon dag i måndags då vi var lediga och han se en del då (bloggar om det när jag får mer tid). I bland är det lite skönt att inte stressa att se massor utan bara strosa runt och ta allt som det kommer. Får bli så här i Seoul. Kan i alla fall säga att det är en trevlig stad och vi har kanon väder varje dag med blo himmel, sol och kring nollgrader så lagomt kallt.
 
Buddhist templet var inte något jätte wow men här är iaf några bilder jag tog:
 
 Ingång till templet. Det var massor av olika hallar samlat på en liten kulle.
 
Founded in AD 794
A massive standing statue – the Maitreya (Future) Buddha
 
Bongeunsa temple ligger mitt bland massor av höga byggnader så det är lite annorlunda.
 
Dags att sova nu, 2 shower i morgon så blir en lång dag igen.
 
Natti natt

Kommentera inlägget här :