Sjuk...

Ja jag har blivit sjuk...Kände mig hängig och ont i kroppen i söndags när jag vaknade men kämpade mig igenom de sista showerna. Men var helt död på måndag när vi skulle upp tidigt och resa. Hade lite feber då, jätte ont i bröstet med hemsk hosta. Var ändå i farten under dagen då febern kändes ok men deckade på kvällen av feber och frossa. Bättre igen på tisdag morgon men hängig igen på eftermiddagen. Har bara tagit det lugnt och gjort så lite som möjligt, stoppat i mig apelsiner, ingefärs tee med honung, host medicin, citron och alvedon, ja mer kan man inte göra...Kände mig piggare i går morse och kändes som att det var en förkyldning som var på väg bort. Jag gick på principal ice och gjorde showen men det var inte lätt. Frös hela showen och hostade igen när jag ansträngde mig. Antar att det är skillnad på att göra ingenting och att anstränga sig...Slocknade tidigt i går kväll och vakande med feber till och från under natten. Nu mår jag bättre igen men valde ändå att vara hemma. Tufft att säga nej då vi har ett tufft show schema denna vecka och man vill inte göra det värre för de andra. Men hälsan måste komma först så jag vet att jag gjorde rätt. Hoppas det går över snabbt och att Matvey klarar sig...
 
Inte nog med att jag är sjuk så gjorde Matvey illa sig armbåge i går på princiapl ice. Något hände i ett lyft då han fick lite bakåtvikt med armarna. Han trodde det skulle gå bra att åka men gick inte bra i showen, smärtan blev värre. Han spenderade gårdagskvällen hos doktorn för att kolla  upp det hela. Verkar som att det inte är någon större fara men han får inte lyfta just nu. Han är hos sjukgymnast nu och ska få en bättre bedömining. Vi hoppas på det bästa!
 
Ja så inga jätte roliga nyheter härifrån men kan iaf säga att Welligton är en jätte trevlig stad. Tyvärr dåligt väder med lite små regn och jätte blåsigt så rätt kallt men finns massor av restauranger, barer, cafer och shopping. Inte riktigt kunnat ta del av det men sett lite iaf och delar med mig av bilder lite senare.
 
Här är lite bilder i från Wai o tapu, Nya Zealands färggranaste vulkaniska område ditt vi åkte en dag i från Hamilton.. 
The geyser is induced to erupt daily at 10:15am by dropping a surfactant into the opening of the vent. Eruptions produce a jet of water reaching up to 20m and can last for over an hour, depending on the weather.
Waiotapu (Māori for "sacred waters") is an active geothermal area at the southern end of the Okataina Volcanic Centre. The area has a long history as a tourist attraction. While the area has been protected as a scenic reserve since 1931, a tourist operation occupies part of the reserve under a concession. It operates under the name "Wai-O-Tapu Thermal Wonderland".
Det luktade illa i hela området, typ som kokt ägg... Men förutom lukten var det häftigt, fin natur och fascinerande att vattnet kan ha så olika färg och vara så varmt.

Kommentera inlägget här :