Time to get back on track...

Ledsen att jag ligger lite efter med uppdateringen här på bloggen men det är hela tiden fullt upp men lovar att bättra mig! Massor av jobb och fullt sjå (inte säker på hur man stavar men hoppas ni förstår..) med att få vardagen att gå runt samtidigt som vi har massor med skoj. Händer alltid något roligt som man inte vill tacka nej till så vi lever livet fullt ut för stunden om jag säger så! Vilket är underbart men det börjar kännas av lite nu då det kostar att ligga på topp...Ser fram emot lite egen tid och ett lugnare tempo för att hinna i kapp och kunna pusta ut och verkligen inse hur bra vi har det och vad mycket vi får vara med om. Ja livet är verkligen en dans på röda rosor för stunden vilket jag försöker att påminna mig själv om så ofta det går=) Vi har hittills haft 34 showdagar och 88 shower sedan vi kom till Japan 6 Juli...Inte illa om man säger så. Här kommer lite redogöring av den sista tiden.
 
Vi är just nu i Fukuoka och show schemat har lugnat ner sig då vi "bara" hade 9 shower denna vecka och jobbade 3,5 dag men ändå väldigt trött då det är intensivt. Denna vecka liksom flöt i hop med förra då efter att ha slutat med shower måndag i Yokohama var det Tokyo Disneyland hela dagen tisdag (han även tillbaka på vackra Inspa måndag kväll vilket var ett kanon avlust på en jobbvecka!). Resdag onsdag så en tidig morgon och en lång resa (1000 km men endast 4,5 timmes tågresa med dessa snabbtåg vilket är imponerande), så efter att ha checkat in på hotellet vid 14- tiden passade vi på att åka till stranden i Fukuoka och slappa lite där då de lovat sämre väder resten av veckan samt inte ofta man får chansen till vatten i Japan (var halvdant när vi kom fram och lite för sent för stark sol men var ändå skönt att komma i väg lite). Rätt trötta efter middagen då vi även hann med gym och mathadling efter stranden så det var en lång dag men en tjej fyllde år så det gick ut och dansade och firade så vi hängde på. En trevlig kväll men återigen lite sömn och sedan var det dags att sätta i gång och jobba. Då blir det alltid mindre tid att sova samt hade tjejerna en komik kväll (kollade en standup komedi på TV och hade lite knytkalas i pyjamas) som jag inte heller ville tacka nej till så sova ut existrande inte...Efter att avslutat jobbveckan i går som för övrigt gick bra var det återigen utgång då en annan tjej fyllde år. Ja vid detta laget spelade det ingen roll med några timmar mer eller mindre sömn så jag hakade på. Det var skoj! Tur i oturen regande det hela dagen i dag så blev ingen strand utan sov morgon, ett gympass och en promenad till ett jätte fint shopping mall i stället. Så en rätt avslppnad dag men ändå i full gång ända inpå kvällen...
 
Nu äntligen väntar lite mindre städer och mer ledig tid vilket jag ser fram emot. Vi reser till Shizuoka i morgon med tåg och börjar inte jobba förrän fredag så har tid till återhämtning och uppdatering! Kommer fler inlägg med bilder inom kort men så länge delar jag med mig av första akten av showen som Matveys mamma hittade på youtube. 
 
Hoppas allt är bra med er alla! Tänker ofta på er och ni är alltid med på min resa runt världen även fast vi har fullt upp och inte hörs ofta!
 

Kommentera inlägget här :