Kamikochi!

Som jag skrev innan gjorde jag 2 utflykter i från Matsumoto och såg lite mer av landskapet. Första utflykten var jag i väg på själv och det var till ett ställe som heter Kamikochi. Det är de japanka alperna som låg ca 1,5 -2 timmar i från Matsumoto med tåg/buss. Matvey tyckte det var för långt att åka fram och tillbaka en dag och jag förstår honom lite. Men det var en enkel resa med 30 min tåg och sedan 1 timmes bussresa som bjöd på vacker natur så jag passade på att lyssna på min bok och bara koppla av så Kamikochi var verkligen värt ett besök och det gick jätte bra som en dagsutfykt i från Matsumoto.
 
Kamikochi består av vandringsleder och man bestämmer själv hur långt man vill gå. Det är väl skyltat och enkel promenad då vandringsstigarna är platta (man går genom olika terräng, skog, sjöar och är omgiven av berg vilket är underbart vackert. Man kan även ta längre vandrings stigar och bestiga en del av bergen men som sagt också möjligt med bara en miljöomväxling och lite picknick om man känner för det. Jag gick lite drygt en mil, tog kort och åt picknick under ett träd medan det regnade lite (hade annars tur med vädret och var först soligt och sedan behagligt promenad väder) sedan gick jag ca 45 min tills jag var framme vid en liten sjö där jag njöt av lite sol innan jag tog bussen tillbaka. Jag lämnade Matsumoto 9.20 och var tillbaka vid 17.15 så en lagom skön dag i naturen. Hann även med att gå på gymet på kvällen och sedan hade Matvey lagat soppa som smakade utsökt till middag. Jag somnade ovaggad den kvällen. Här är lite bilder. Tyvärr lite mulet som sagt så bilderna är inte så imponerade som det var i verkligheten men ni får föreställa er hur vackert det är i sol....
 
Kappa bridge. The most popular photo spot with the hotaka mountain rage in the background.
Beautiful nature!
 
Mynjin bridge.
Min lunch utsikt=)
Mt Yake-dake, at a height of 2 455 meters, is still an active volcano. The current shape of the mountain was formed by an eruption of magma about 2300 years ago. Dome- shaped volcanoes like this are generelly referred to as lava domes. In more recent time a phreatic explosion (an explosion of steam, water, ash and rock caused by the near- instantaneous evaporation of ground or surface water) occurred in June 1962, and the resulting mudflow was pushed into Taisho-ike Pond.
Taisho Pond. The entrance of Kamikochi with spectacular alpine scenery of the hotaka mountain range and Mt. Yakedake.
 
Ja verkligen imponerande natur och jag är otroligt glad att jag tog mig i väg!
 

Kommentera inlägget här :